SiteVision-bloggen

Publicerat: 2019-03-18

SiteVision växer med två viktiga rekryteringar

I takt med SiteVisions tillväxt inom den privata och offentliga sektorn har två strategiska rekryteringar gjorts för att möta marknadens efterfråga.

Johan Jakobsson

I februari anslöt Johan Jakobsson till Göteborgskontoret med fokus på försäljning mot den privata sektorn. Johan kommer senast från ett av de större konsulthusen där han arbetade som Teamchef för webb- och intranätleveranser baserat på Episerver.

- Jag har alltid varit intresserade av webb och kommunikation och inledde min karriär som konsult inom digital kommunikation redan 1996. Under en stor del av mitt arbetsliv har jag arbetat som programmerare och bl.a. utvecklat ett eget CMS, säger Johan.

För ett antal år sedan korsades Johans och SiteVisions vägar i ett gemensamt projekt där båda parter gjorde goda intryck på varandra. I och med SiteVisions starka tillväxt inom den privata marknaden är Johans bakgrund otroligt värdefull både avseende produktutveckling och försäljning.

- Jag ser en otroligt stor potential med SiteVision inom både webb och intranät. När jag tittar närmre på SiteVisions kunder och deras lösningar känns det otroligt spännande att få hänga med på denna resa, avslutar Johan.

Johan Jakobsson

Rickard Häggsjö

Redan under slutet av 2018 rekryterades Rickard Häggsjö till SiteVision med fokus på företagets etablering i Norge. Rickard driver försäljningen i Norge mot både den offentliga och privata sektorn.

- I och med min bakgrund av internationell försäljning känns den här satsningen klockren. Att SiteVision redan har flertalet kunder på den norska marknaden känns bra och kommer underlätta vårt fortsatta etableringsarbete, säger Rickard.

I slutet av november arrangerades SiteVision koncept Digital Workplace Tour i Oslo tillsammans med vår kund Evidensia, Web Service Award och Ida Serneberg. En välbesökt och spännande halvdag inom ämnet den digitala arbetsplatsen.

- I och med att jag verkat i IT-branschen under en längre tid har jag alltid känt till SiteVision. Att få arbeta med ett företag med så gott rykte och nöjda kunder känns jättekul. Därför känns det extra kul att få leda arbetet med att även sätta oss på kartan i Norge, avslutar Rickard.

Rickard Häggsjö

Inlägget är skrivet av Johan Nilsson.

Kommentarer  Prenumerera på RSS-flöde för kommentarerna
Lämna en kommentar
Lämna en kommentar

Blogginlägget är skrivet av

• Marketing Manager
  • 0705690288

Nytt intranät?

Ta en titt på intranätet med marknadens nöjdaste kunder!

- SiteVision har marknadens nöjdaste intranätkunder enligt Web Service Award. Boka en en demo och ta reda på varför!

Läs fler blogginlägg: