SiteVision-bloggen

Publicerat:

Vinnarna av Guldhanden 2020

På årets SiteVisiondagarna – under en nagelbitande livesändning – avslöjades vinnarna av Guldhanden 2020.

Guldhanden delas årligen ut till webbplatser och intranät som är byggda i SiteVision och som utmärkt sig extra. Genom att tydligt uppfylla sitt syfte, genom att tala till sin målgrupp och genom att bestå av funktioner som sticker ut.

Stort grattis till årets vinnare!

Bästa kommersiella webbplats – Collectum

Finalisterna i kategorin bästa kommersiella webbplats var Collectum, Euro Accident, Nordnet och Opus Bilprovning.

Collectums webbplats

Motivering:

Årets vinnare har verkligen ansträngt sig för att berätta om ett komplext ämne på ett enkelt sätt. Organisationen satte konkreta mål som de skulle uppnå, och mätningarna visar att de har lyckats. Det goda resultatet beror troligtvis på att de har intervjuat användarna och låtit dem testa webbplatsen kontinuerligt. Det ledde bland annat till en överskådlig guide som uppskattas av både användarna och juryn. Ett stort grattis säger vi till ... Collectum!

Bästa offentliga webbplats – Mälardalens högskola

Finalisterna i kategorin bästa offentliga webbplats var Havs- och vattenmyndigheten, Kungliga musikhögskolan, Mälardalens högskola och Säffle kommun.

Mälardalens högskolas webbplats

Motivering:

Vinnaren är en kund som har lämnat inifrånperspektivet för att helt fokusera på målgruppens behov. De har bland annat gjort webbplatsen enkel att använda även på små skärmar, eftersom de flesta besöker webbplatsen via mobilen. Vinnaren har också byggt en effektiv sökfunktion som gör det lätt att hitta rätt utbildning. Men den verkliga bedriften är nog att de har rensat bort cirka 73 000 webbplatssidor (ja, du läste rätt), samtidigt som de höjde ansökningssiffrorna med 23 procent. Wow! Bra jobbat säger vi till … Mälardalens högskola!

Bästa intranät – SkiStar

Finalisterna i kategorin bästa intranät var Havs- och vattenmyndigheten, Kramfors kommun, SkiStar och Sveriges Allmännytta.

SkiStars intranät

Motivering:

Årets vinnare har arbetat hårt med att skapa ett personanpassat intranät, så att rätt information ska gå till rätt medarbetare. Det var en utmaning, med tanke på att de ska nå tusentals medarbetare utspridda på sju orter. Intranätet behövde vara lätt att förstå och använda, även i mobilen. Och det har den här vinnaren uppnått, tack vare tydliga kategorier, en överskådlig navigation och ett begripligt språk. Stort grattis till … Skistar!

Vinnarna
Kommentarer  Prenumerera på RSS-flöde för kommentarerna
Lämna en kommentar
Lämna en kommentar


Boka en anpassad demo

Vill du att vi kontaktar dig för en demo av SiteVision? Oavsett om du är ny eller redan existerande kund, hjälper vi dig gärna.

Blogginlägget är skrivet av

De senaste blogginläggen