Blogg

Vinnarna i Sitevision Awards 2021

Under en nagelbitande livesändning tisdagen den 19 oktober presenterades vinnarna i Sitevision Awards 2021. Priset delades ut i tre kategorier: bästa kommersiella webbplats, bästa offentliga webbplats och bästa intranät.

Vinnare Sitevision awards 2021

Sitevision Awards delas ut till webbplatser och intranät som är byggda i Sitevision och som utmärkt sig extra. Priset hyllar lösningar som sticker ut, som bäst uppfyller sitt syfte och som på ett pricksäkert sätt möter sin målgrupp. Vinnarna presenteras varje år under Sitevisiondagarna. Stort grattis alla vinnare!

Bästa kommersiella webbplats – SBAB

Finalister i kategorin: Menhammar Stuteri, PRO, SBAB och Svevia.

Dator med SBABs webbplats i.

Bästa kommersiella webbplats – SBAB

Motivering:

Årets vinnare i kategorin Bästa kommersiella webbplats krånglar inte till det. Allt från menyer och text till CTA och UX är genomtänkt och tydligt. Den här moderna sajten funkar lika bra i mobilen som på desktop. Det är enkelt för besökarna att hitta rätt – och det är enkelt att bli kund. Årets vinnare är SBAB!

Bästa offentliga webbplats: Mitt avtryck – Hässleholm Miljö

Finalister i kategorin: Arbetsförmedlingen Play, Eskilstuna kommun, Mitt avtryck – Hässleholm Miljö och Pliktverket.

Dator med Mitt avtrycks webbplats i.

Bästa offentliga webbplats: Mitt avtryck – Hässleholm Miljö

Motivering:

Den här webbplatsen är helt rätt i tiden. Design och tonalitet är på pricken anpassat efter målgruppen och gör ny kunskap kul. Det kommer att gynna invånarna i den egna regionen såväl som hela riket. Sajten lämnar avtryck! Årets vinnare i kategorin Bästa offentliga webbplats är Mitt avtryck (Hässleholms miljö).

Bästa intranät – Rikshem

Finalister i kategorin: Alligo, Kiruna Kommun-koncern, Rikshem och Skellefteå kommun.

Dator med Rikshems webbplats i.

Bästa intranät – Rikshem

Motivering:

Bakom det här intranätet finns ett imponerande strategitänk med tydliga mål och en lyhördhet inför medarbetarens behov. Små som stora funktioner är genomtänkta och har sitt tydliga syfte. Det har lett till en dramatisk ökning av nöjda användare – det finaste betyg ett intranät kan få. Årets vinnare i kategorin Bästa intranät är Rikshem!

Prenumerera gärna på Sitevisions nyhetsbrev

Du får stenkoll på nya funktioner i Sitevision, vad som händer hos oss och en hel bunt med tips. Tanken? Att göra ditt jobb med webben smart, smidigt och skoj.

Taggar

Dela

Kommentarer

    Du måste vara inloggad för att få kommentera

    Stängd för fler kommentarer

    300

    CMS för
    intranät

    Öka engagemanget och stärk arbetsplatskulturen med ett socialt intranät.

    Snabbt i gång med startklara mallar

    Samla styrkorna – integrera andra system

    Säker och svensk molntjänst

    Alltid nära i mobilappen

    Användarvänligt och webbaserat gränssnitt

    CMS för
    webbplatser

    Skapa engagerande webbplatser med den digitala upplevelsen i fokus från start till mål.

    Personalisera mera

    Webbanalys direkt i gränssnittet

    Enkelt att bygga tillgängligt

    Säker och svensk molntjänst

    Användarvänligt och webbaserat gränssnitt

    Sveriges mest enkla och omtyckta CMS

    Boka demo och upptäck alla möjligheter

    Under en demo får du se exempel på vad du kan göra i Sitevision – och hur enkelt det är att skapa innehåll. Prova på produkten, få svar på dina frågor och upptäck en värld av möjligheter.

    Följ (med) oss

    PRENUMERERA PÅ VÅRT Nyhetsbrev