Blogg

Hej Gustav – ny utvecklare på Sitevision

Han gillar musik, att åka skidor och pusha sig till att göra nya saker – och nu är han senast in som utvecklare på Sitevision. Lär känna vår nya kollega Gustav Holmberg.

Hej Gustav Holmberg

Gustav Holmberg kommer närmast från systemvetenskapliga programmet på Örebro universitet. När det var dags för SUP (systemutvecklingsprojekt) blev han tipsad av en kompis om Sitevision.

– Jag kollade upp Sitevision och blev lite paff när jag såg fotona från kontoren. Sen var jag med på Sitevisiondagarna och fick ett bra intryck då också. Jag sökte till SUP:en och på den vägen är det, berättar Gustav.

Gustav är utvecklare och jobbar just nu med intranätsappen tillsammans med sitt team. Men ända sen gymnasiet har intresset för teknik funnits. Under skoltiden byggde han nätverk och servermiljöer från scratch, jobbade extra inom support och it och var handledare till yngre elever.

Vad han gillar att göra vid sidan av jobbet?

­– Till viss del är jag väl den typiska nörden som tycker om datorer och att spela. Sen har jag även ett stort intresse för att träna och åka skidor. Jag älskar musik och lyssnar på allt från klassiskt och Lars Winnerbäck till metal som Nightwish beroende på humör. Och så försöker jag pusha mig själv till att göra nya saker. Till exempel så var jag på en utbytestermin i Lyon i höstas – det var roligt på många sätt.

Kanske kan Gustav lära oss en och annan fras på franska? Hoppas. Bienvenue à Sitevision, Gustav!

Vill du också jobba på Sitevision?

Just nu växer vi så det knakar och det finns flera roller att söka på vår karriärsida. Och vi är alltid öppna för talanger, även om det inte ligger en tjänst ute, så att skicka in en spontanansökan är inte heller en dum idé. Hoppas vi hörs!

Gå till Sitevisions karriärsida Länk till annan webbplats.

Prenumerera gärna på Sitevisions nyhetsbrev

Du får stenkoll på nya funktioner i Sitevision, vad som händer hos oss och en hel bunt med tips. Tanken? Att göra ditt jobb med webben smart, smidigt och skoj.

Taggar

Dela

Kommentarer

    Du måste vara inloggad för att få kommentera

    Stängd för fler kommentarer

    300

    CMS för
    intranät

    Öka engagemanget och stärk arbetsplatskulturen med ett socialt intranät.

    Snabbt i gång med startklara mallar

    Samla styrkorna – integrera andra system

    Säker och svensk molntjänst

    Alltid nära i mobilappen

    Användarvänligt och webbaserat gränssnitt

    CMS för
    webbplatser

    Skapa engagerande webbplatser med den digitala upplevelsen i fokus från start till mål.

    Personalisera mera

    Webbanalys direkt i gränssnittet

    Enkelt att bygga tillgängligt

    Säker och svensk molntjänst

    Användarvänligt och webbaserat gränssnitt

    Sveriges mest enkla och omtyckta CMS

    Boka demo och upptäck alla möjligheter

    Under en demo får du se exempel på vad du kan göra i Sitevision – och hur enkelt det är att skapa innehåll. Prova på produkten, få svar på dina frågor och upptäck en värld av möjligheter.

    Följ (med) oss

    PRENUMERERA PÅ VÅRT Nyhetsbrev