Blogg

Ny förpackning – samma härliga gäng

Kanske har du redan upptäckt den? Hajade till när du gick in på sitevision.se eller när ett inlägg från oss svischade förbi i sociala medier. Ja, vår sprillans nya grafiska profil och logotyp. En stor förändring som vi jobbat med i över ett år – men jobbet har handlat om mer än ytan. Det har också handlat om det allra innersta: att formulera vilka vi är och varför vi gör det vi gör. Häng med på en resa genom färg och form, ord och ton, strategier och identitet.

Vår drivkraft: Att göra kommunikation enkelt

Sitevision ska vara enkelt att implementera, använda och utveckla. Bakom kulisserna betyder det att vi håller oss up-to-date och gör avancerade lösningar. Men lösningarna resulterar alltid i att det blir enklare för användaren. Du ska nämligen koncentrera dig på det som är viktigt – att kommunicera med din omvärld.

Vårt varumärkeslöfte: Tell your world

I en värld fylld till brädden av intryck och innehåll hjälper Sitevision dig att lyckas med kommunikationen. Med Sitevision har du alltid en plattform som ger dig tillgång till alla verktyg som behövs får att nå ut och nå fram till din omvärld. Som gör det enklare att skapa webbplatser och intranät med relevant innehåll – och som skapar starkare upplevelser. När du har rätt plattform blir det enklare att kommunicera. Det sammanfattar vi med: Tell your world.

Sitevision logotyp - Tell your world

Vi står för: Enkelhet och nytänkande

Vår plattform ska göra det enkelt för dig att uppfylla dina mål. Vi ska också vara enkla att ha att göra med. Undrar du något, då finns vi här. Och när vi utvecklar plattformen, då gör vi det med innovation i varje steg. Att välja Sitevision är ett långsiktigt val. Du kan lita på oss – nu och i längden.

Så här låter vi

Lika stolta som vi är över våra innovationer, lika mycket brinner vi för att göra det avancerade enkelt. Inte minst när vi pratar och skriver. Vi är den mänskliga rösten bland buzzwords, AI och robotar. Oavsett om du ställer en fråga, om vi skriver en blogg eller om du vill bolla en fundering gör vi vårt yttersta för att det vi säger ska vara relevant och begripligt.

Det betyder att vi guidar och är hjälpsamma. Vi skriver enkelt. Och alltid, alltid med mänsklig värme.

Så här ser vi ut

Här är den – vår nya logotyp. Symbolen är både en pratbubbla och ett kommatecken. Den representerar vår drivkraft och vårt varumärkeslöfte: viljan att göra det enkelt att kommunicera och uppmaningen att ”tell your world”.

Sitevision logotyp vit
Sitevision avatar - Lila
Sitevision avatar - Rosa
Sitevision avatar - Ljusgrå
Sitevision avatar - Grön
Sitevision avatar - Blå

Vi är färgstarka

Sitevisions färger

Och oftast ser du oss i 15 graders vinkel

Uppåt och framåt. Mot nya höjder.

15 grader animation

Taggar

Dela

Kommentarer

    Du måste vara inloggad för att få kommentera

    Stängd för fler kommentarer

    300

    Sveriges mest enkla och omtyckta CMS

    Boka demo och upptäck alla möjligheter

    Under en demo får du se exempel på vad du kan göra i Sitevision – och hur enkelt det är att skapa innehåll. Prova på produkten, få svar på dina frågor och upptäck en värld av möjligheter.

    Följ (med) oss

    PRENUMERERA PÅ VÅRT Nyhetsbrev