Nyheter

Publicerad: 2013-06-13

SiteVision 3.5 med Social Collaboration

Lösningen för Social Collaboration är framtagen av SiteVision i samarbete med en projektgrupp som består av företag och organisationer som SBAB Bank, SVT, Skatteverket, Örebro kommun, Lidingö stad och Halmstads kommun.

Den nya lösningen är utformad för att företag och organisationer snabbt och effektivt ska kunna skapa sociala intranät och extranät. SiteVision har utvecklat lösningen i samarbete med en projektgrupp bestående av aktörer som SBAB Bank, SVT, Skatteverket, Örebro kommun och Lidingö stad. Dagens lansering markerar en milstolpe för det löpande utvecklingsarbetet.

- Många av dagens kommunikationslösningar för företag och organisationer baseras på traditionella internetbaserade system för individuell kommunikation som e-post, säger Anders Korsvall, vd på SiteVision. Samtidigt är vi sociala varelser som dras till personlig interaktion, vilket inte minst populariteten av sociala medier visar. Med Social Collaboration erbjuder vi företag och organisationer ett effektivt sätt komma igång med samverkan mellan människor och grupper av människor, både inom och utanför verksamheten.

Syftet med lösningen är bland annat att skapa nya möjligheter för medarbetare att interagera på ett socialt plan, och därmed bidra till ökad produktivitet, bättre teamkänsla och bättre arbetsmiljö. Med Social Collaboration har SiteVision skapat ett socialt verktyg för arbetsplatsen, något som många medarbetare redan är vana med genom att de använder sociala medier på fritiden. 

Marknaden för IT-baserade företagslösningar för social collaboration har hittills dominerats av internationella jättar med lösningar som ofta är komplicerade och resurskrävande att implementera och förvalta. SiteVisions lösning är avsevärt enklare att komma igång med.

- Oberoende undersökningar visar att vi har marknadens mest nöjda användare och vi satsar stenhårt på att göra användarna nöjda även här, säger Anders Korsvall, vd på SiteVision.

Sitevision Social Collaboration har avancerad funktionalitet för allt som krävs för den sociala arbetsplatsen, inklusive sociala nätverk, verktyg för projektsamverkan, bloggar, taggar, aktivitetsflöden och dokumentdelning.

Befintliga kunder kan enkelt lägga till lösningen i sitt existerande system. Nya kunder kan välja att inkludera lösningen i sin plattform från start eller i ett senare skede, allt utifrån vad som passar dem bäst.

- Social collaboration är ett koncept som är enklare än det låter, säger Anders Korsvall. I det här sammanhanget handlar det i grund och botten om att skapa möjligheter för kommunikation som förenklar och snabbar på affärsprocesser och samarbete. Det ska vara enkelt att bygga nätverk och broar över geografiska och organisatoriska gränser där man kan utbyta kunskap, idéer och best practices samt att hålla sig informerad om vad som händer inom organisationen.

Alla kunder kan enkelt använda SiteVision 3.5. Uppgraderingen sker automatiskt och finns för nedladdning på kundwebben.

SiteVision AB är ett svenskt produktföretag som utvecklar en plattform för webbpublicering (CMS) och sociala intranät. Plattformen används av tusentals webbplatser och intranät i Sverige och internationellt. Till kunderna hör företag, myndigheter och organisationer, och mer än hälften av alla Sveriges kommuner.

Bland kunderna finns SBAB Bank, Verisure, Skatteverket, Arbetsförmedlingen, Malmö stad och Sveriges Kungahus.

Följ SiteVision på Mynewsdesk, Facebook och Twitter. Besök även vårt nyhetsrum.

Nyfiken på SiteVision? Låt oss sätta igång!