Nyheter

Publicerad: 2015-09-24

SiteVision vinnare av inUse UX Award 2015

SiteVision vinnare av inUse UX Award 2015

SiteVision vinnare av inUse UX Award 2015

I konkurrens med Sveriges bästa digitala lösningar, utsågs publiceringsverktyget SiteVision till vinnare av inUse UX Award 2015, priset som lyfter fram och hyllar riktigt god användbarhet.

Av över 70 nominerade bidrag valdes tio finalister ut av en jury, som bland annat bestod av Anna-Karin Hatt, VD på Almega & fd IT- och Energiminister, Jonas Söderström, informationsarkitekt och användbarhetsexpert och Maria Gustafsson, kommunikationsstrateg.

Bland finalisterna fanns Billogram, SEB Internetbank och Acast. Vinnare av det prestigefyllda priset blev SiteVision.

–Vi är otroligt stolta över utmärkelsen som visar att vår produkt är ledande inom användbarhet. SiteVision 4 är den största uppdateringen av SiteVision någonsin och målet var att skapa nästa generations publiceringsverktyg som är anpassat för den nya mobila verkligheten. Det här är ett kvitto på att vi har lyckats, säger Karl Eklöf, Head of Innovation på SiteVision.

Publiceringsverktyget SiteVision används av tusentals webbplatser och intranät i Sverige och internationellt. Till kunderna hör bland andra Scania, Skatteverket, SBAB Bank, Verisure, Malmö stad, Sveriges Kungahus och över 130 svenska kommuner.

–Vår filosofi när vi utvecklar SiteVision är att hela tiden göra det så enkelt, snabbt och intuitivt som möjligt för användaren, och vi lägger mycket tid på små detaljer som gör stor skillnad i användarens vardag, säger Niclas Hedlund, utvecklingschef på SiteVision. Detta gör att våra kunder kan lägga en avsevärt större del av sin tid och budget på sådant som verkligen genererar nytta för verksamheten, som innehåll, design och integrationer.

Juryns motivering till det vinnande bidraget SiteVision:

”När ett verktyg är riktigt bra, gynnar det inte bara den som hanterar verktyget. När även svåra och komplicerade rutiner kan utföras lätt och utan ansträngning, kan hantverkaren ägna mer tid åt att tänka på finishen, och på hur produkten verkligen ska gynna konsumenterna, slutanvändarna, målgruppen. Kort sagt: När hantverkaren arbetar med glädje gynnas alla som får del av resultatet av hens arbete. När det handlar om en så stor grupp hantverkare, och en så enorm grupp som kan dra nytta av att de har ett behagligt, tilltalande och stimulerande verktyg, kan vi inte göra annat än belöna verktyget för webbpublicering”.

Jag vill se mer av SiteVision 4!

Vad kul att du är nyfiken! Säkra din plats på vårt webbinarium och se hur enkelt du hanterar innehåll för den nya mobila verkligheten


SiteVision har även nyligen rankats som Sveriges mest omtyckta publiceringssystem för sjätte året i rad, enligt undersökningsföretaget Web Service Awards två rapporter “Hur mår Sveriges webbplatser” och “Hur mår Sveriges intranät”.

SiteVision AB är ett svenskt produktföretag som utvecklar en plattform för webbpublicering (CMS) och sociala intranät. Plattformen används av tusentals webbplatser och intranät i Sverige och internationellt. Till kunderna hör företag, myndigheter och organisationer, och över 130 svenska kommuner.

Bland kunderna finns SBAB Bank, Verisure, Skatteverket, Arbetsförmedlingen, Malmö stad och Sveriges Kungahus.

Följ SiteVision på Mynewsdesk, Facebook och Twitter. Besök även vårt nyhetsrum.

Nyfiken på SiteVision? Låt oss sätta igång!