Vi har läst rapporten ”Hur mår Sveriges webbplatser” – SiteVision toppar igen! Web Service Award har släppt sin årliga rapport ”Hur mår Sveriges webbplatser” och givetvis har vi läst den med ett brinnande intresse! Det är trots allt spännande läsning när WSA, som oberoende aktör, ställt frågor till webbansvariga runt om i landet. Vad tycker ni egentligen?
Läs mer
Så gör du din sajt bättre – genom en enda fråga Vilket sätt är bättre att optimera innehållet på än att faktiskt fråga de som tar del av det? Dina besökare. På SiteVision Marketplace finns modulen Tyck till som enkelt hjälper dig att samla in feedback.
Läs mer
SiteVision och Microsoft 365 – så får du det bästa av två världar Den digitala arbetsplatsen har alltid varit viktigt. För att enkelt och effektivt kommunicera internt, för att bygga företagskultur och för att underlätta vardagen för medarbetare. Nu är den kanske viktigare än någonsin. Så här funkar SiteVision Intranät – och så kan du kombinera det med Microsoft 365.
Läs mer
Alla dina målgrupper del 3: Underlätta för de som behöver lättläst Vet du vem du skriver dina webbtexter för? Förmodligen många olika målgrupper med olika behov. En del användare är otåliga och vill ha snabba svar. Andra vill ha fördjupning. Somliga upplever hinder för sin läsning och behöver lättlästa texter.I vår bloggserie visar vi hur du kan anpassa dina webbtexter så att alla lättare tar dem till sig. I den här tredje delen skriver vi om de som behöver lättlästa texter . Del 1 handlade om att ge snabba svar till de otåliga och del 2 om att fördjupa för de redan insatta.
Läs mer
Alla dina målgrupper del 2: Fördjupa för de redan insatta Vet du vem du skriver dina webbtexter för? Förmodligen många olika målgrupper med olika behov. En del läsare är otåliga och vill ha snabba svar. Andra vill ha fördjupning. Somliga behöver lättlästa texter.I vår bloggserie visar vi hur du kan anpassa dina webbtexter så att alla lättare tar dem till sig. I den första delen fick du praktiska råd för att ge snabba svar till de otåliga läsarna. Här i del 2 kan du läsa om att fördjupa för de redan insatta . Del 3 kommer att handla om att underlätta för de som behöver lättläst .
Läs mer
Alla dina målgrupper del 1: Ge snabba svar till de otåliga Vet du vem du skriver dina webbtexter för? Förmodligen många olika målgrupper med olika behov. En del läsare är otåliga och vill ha snabba svar. Andra vill ha fördjupning. Somliga behöver lättlästa texter.Samma läsare kan vara insatt ibland, otålig ibland, och ibland behöva lättläst information – det beror helt på omständigheterna. Dina texter måste fungera både när läsaren är stressad och när hen känner sig motiverad och intresserad.I vår bloggserie visar vi hur du kan anpassa dina webbtexter så att alla lättare tar dem till sig. I den här första delen får du praktiska råd för att ge snabba svar till de otåliga läsarna . Del 2 och 3 kommer att handla om att fördjupa för de redan insatta och att underlätta för de som behöver lättläst .
Läs mer
Så skriver du enkelt i kristider Under en kris är det viktigare än någonsin att skriva webbtexter som är enkla att läsa och förstå. Dina läsare är oroliga och får svårt att sålla. Samtidigt är du som skriver stressad och måste få ut informationen snabbt. Känner du igen dig?
Läs mer