Ett företag.
300 hemmakontor.

Ett webbinarium om framtidens arbetsplats och utmaningarna i det nya normala

Se det inspelade webbinariet

Webbinariet "Ett företag. 300 hemmakontor." har redan varit. Men lugn, bara lugn – självklart spelade vi in det så att du kan ta del av alla insikter, framtidsspaningar och konkreta tips även i efterhand.

Det nya normala ökar behovet av digitalisering. Vad betyder det för din organisation?

Det här webbinariet riktar sig till dig som är ledare eller digitaliseringsansvarig – och till dig som vill veta mer om utmaningarna och möjligheterna med framtidens arbetsplats. För den kommer att förändras. De digitala lösningarna ökar, oavsett bransch och storlek.

Hur kommunicerar du effektivt med 300 hemmakontor? Vad ska morgondagens kontor användas till och vilket värde ska skapas där? Och hur behåller du arbetsglädjen i en digital miljö? I det här webbinariet berättar flera företag och experter om deras syn på framtiden.

Talare

  • Erik Herngren, senior partner och strategisk rådgivare på Kairos Future
  • Rebecka Johansson, HR-chef, Carin Selldén,
    internkommunikationsansvarig och Marit Lundström
    UX-strateg på Collectum
  • Tomas Gustafsson, internkommunikatör på FOREX Bank

Erik Herngren, Senior Partner Kairos future

Framtidens arbetsplats – vilka av pandemins omställningar är här för att stanna?

Pandemin har satt fart på en rad trender som sedan tidigare bara bubblat under ytan. Distansarbete, självledarskap och smarta kontor är bara några exempel på detta. Men idén om framtidens arbetsplats behöver göras bredare än så. Vad ska egentligen morgondagens kontor användas till? Vilket slags värde ska skapas i kontorsmiljöerna? Och vilka möjligheter och utmaningar innebär det för de aktörer som vill äga sin egen framtid? Erik Herngren, senior partner och strategisk rådgivare på Kairos Future, ger sin syn på en fråga de flesta företag idag ställer sig.

Erik Herngren - Senior Partner - Kairos Future

Collectum

Förberedda på det oförutsedda – aktivitetsbaserat på distans, hur har det gått?

Tjänstepensionsbolaget Collectum hade precis flyttat in i nya lokaler som stöttade deras aktivitetsbaserade arbetssätt när alla medarbetare rekommenderades att jobba hemifrån. Rebecka Johansson, HR-chef på Collectum, berättar hur förändringsarbetet inför flytten underlättade förflyttningen mot ett mobilt arbetssätt. Carin Selldén som är ansvarig för internkommunikation delar med sig av lyckade internkommunikationsaktiviteter. För hur påverkar egentligen distansarbete sammanhållning och gemenskap i en organisation där sociala aktiviteter haft en stor betydelse för kulturen? Slutligen berättar Marit Lundström, UX-strateg, om intern effektkartläggning kring digitala verktyg och vad resultatet av det arbetet har för betydelse för Collectums framtida arbetsplats.

Rebecka Johansson HR-chef, Collectum

Rebecka Johansson
HR-chef

Carin Selldén - Internkommunikationsansvarig Collectum

Carin Selldén
Internkommunikationsansvarig

Marit Lundström UX-strateg, Collectum

Marit Lundström
UX-strateg

Tomas Gustafsson, Internkommunikatör på FOREX Bank

Vem köper resevalutor när ingen får resa?

FOREX Bank var en av de som drabbades hårdast av pandemin. Valutaförsäljning är deras huvudaffär och när ingen reser är det ingen som köper valutor. Tomas Gustafsson, internkommunikatör på FOREX Bank berättar hur de hanterat året som gått. Hur leder du ett företag på distans? Och hur kommunicerar du effektivt i en kris, när respekt och omtanke är viktigare än någonsin? Tomas berättar också hur de ser på framtiden. Hur planerar de att hantera den långsamma vägen tillbaks till det normala? Och hur anpassar de sig till det som förändrats för evigt?

Tomas Gustafsson, Internkommunikatör på FOREX Bank

test

Hur redo är din organisation?

4 av 10 fortsätter att jobba mer på distans även efter pandemin. Det är bara en av många saker som formar framtidens arbetsplats. Hur förberedd är din organisation?

Vill ditt företag synas
eller delta i diskussionen?

Vi söker ständigt efter företag som vill dela med sig av sina erfarenhet
inom digital kommunikation. Tveka inte att kontakta oss.

Kontakta oss

Sitevision
Drottninggatan 18A
702 10 Örebro

Info: 019-17 30 30
Support: 019-17 30 39

Boka en demo

Upptäck alla möjligheter med Sitevision genom en demo utifrån dina behov.

FÖLJ OSS

Prenumerera på Sitevisions nyhetsbrev

Du får stenkoll på nya funktioner i Sitevision, vad som händer hos oss och en hel bunt med tips. Tanken? Att göra ditt jobb med webben smart, smidigt och skoj.

Vit logotyp Sitevision

Sitevision AB är ett svenskt produktföretag som fokuserar på att utveckla webbpubliceringsverktyget Sitevision.

Vi visar gärna

Det bästa sättet att lära känna Sitevision är genom en demo. Vi tar gärna tid för dig och visar hur det fungerar och alla möjligheter med vår produkt.