Nyheter

Publicerad: 2018-01-16

Interflora väljer SiteVision för det nya intranätet

Floristkedjan Interflora har valt SiteVision som ny plattform för det nya intranätet. Intranätet inkluderar verksamhetens 600 butiker och ska lanseras under våren 2018.

Interfloras logotype

Med 600 butiker, från norr till söder, ställs höga krav på effektiv och relevant informationstillgång. Med hjälp av integration mot Interfloras artikeldatabas ska SiteVisions sökmotor presentera artiklar på intranätet.

Med SiteVisions färdiga moduler kan Interflora enkelt bygga sitt intranät och undgå ett komplicerat utvecklingsprojekt. Stort fokus ligger även på målgruppsanpassad informationsspridning för att hålla butikerna uppdaterade med pågående och planerade kampanjer.

Intranätet kommer driftas i SiteVision Cloud.

Har du frågor om projektet, vänligen kontakta Jesper Kinnander på SiteVision.


Jesper Kinnander
Business Developer
072-231 33 13
Jesper.kinnander@sitevision.se

SiteVision AB är ett svenskt produktföretag som utvecklar en plattform för webbpublicering (CMS) och sociala intranät. Plattformen används av tusentals webbplatser och intranät i Sverige och internationellt. Till kunderna hör företag, myndigheter och organisationer, och över 130 svenska kommuner.

Bland kunderna finns SBAB Bank, Verisure, Skatteverket, Arbetsförmedlingen, Malmö stad och Sveriges Kungahus.

Nyfiken på SiteVision? Låt oss sätta igång!