Nyheter

Publicerad: 2018-08-31

SF Bio bygger nytt intranät med SiteVision

Med biografer på 22 orter i Sverige och 12 miljoner biobesökare per år är SF Bio Sveriges största biografkedja. När de nu bygger ett nytt och modernt intranät faller valet på SiteVision.

I en organisation där medarbetarna till stor del är unga och extraanställda ställs höga krav på ett lättåtkomligt och mobilanpassat intranät för snabb informationsspridning. Ett smart och digitalt arbetsverktyg som möter de behov verksamheten visat; behovet av att nå ut till alla medarbetare, var de än befinner sig i landet med snabb, korrekt och aktuell information

Därför väljer SF Bio att satsa på ett toppmodernt intranät från SiteVision för att tillgodose medarbetarnas och verksamhetens önskemål. Tack vare SiteVisions färdiga moduler slipper SF Bio ett omfattande "byggprojekt" och kan istället låta fokus ligga på innehåll och användarnas behov.

Planen är att det nya intranätet lanseras under hösten och kommer utgå ifrån ett ”mobile first”-tänk, där SiteVisions intranätsapp kommer vara en viktig pusselbit. Miljön driftas i SiteVision Cloud, SiteVisions populära molntjänst.

Har du frågor om projektet, vänligen kontakta Johan Nilsson, Marknadsansvarig på SiteVision.


Johan Nilsson
Marketing Manager
0705 690 288
johan.nilsson@sitevision.se

 

SF Bio väljer SIteVision

Foto: SF Bio

SiteVision AB är ett svenskt produktföretag som utvecklar en plattform för webbpublicering (CMS) och sociala intranät. Plattformen används av tusentals webbplatser och intranät i Sverige och internationellt. Till kunderna hör företag, myndigheter och organisationer, och över 130 svenska kommuner.

Bland kunderna finns SBAB Bank, Verisure, Skatteverket, Arbetsförmedlingen, Malmö stad och Sveriges Kungahus.

Nyfiken på SiteVision? Låt oss sätta igång!