Case
När inspirationen avgör
Folkpool fick exakt det de var ute efter – en inspirerande och lättadministrerad webbplats med webbshop och påkopplat affärssystem. Nu kan produktcheferna, via affärssystemet, på ett smidigt sätt ändra produktinformationen direkt på sajten.
Bakgrund och Utmaning
Folkpools webbplats hade rätt många år på nacken när man bestämde sig för att ta ett nytt grepp om den. Målet var att skapa en webbplats med integrerad webbshop och med direkt koppling till affärssystemet. Sagt och gjort!

Lösning
”Gör alla ändringar själv”
Nu är webbshopen integrerad och affärssystemet, det jackar i precis som man ville. När produktcheferna gör ändringar i affärssystemet så visas de på webben direkt.
– Ska du till exempel lägga in nya produkter eller lyfta kampanjpriser behöver du inte gå via någon webbansvarig, du gör alla ändringarna själv. Det är effektivt eftersom det är produktcheferna som sätter priserna och som har kunskapen om produkterna, förklarar Agnieszka Lindberg, webmaster på Folkpool.
Lyfter bild och film
Det fanns också en önskan om att kunna lyfta bild- och filmmaterial på ett bättre sätt. Pool- och spaprodukter är utan tvekan tacksamma att lyfta fram och då gäller det att materialet får bästa möjliga skyltfönster. Inspirationen, förklarar Agnieszka Lindberg, är många gånger avgörande, det handlar om en känsla som ska kommuniceras.
Resultat
Besökarna stannar längre
Inspirationen som webbplatsen bjuder på gör nu att besökare stannar längre på sajten. Och även om man nu nått dit man ville ser man ständigt till att fortsätta utveckla webbplatsen.
– Bland annat skulle vi vilja utveckla webbshopen ytterligare. Det handlar hela tiden om att göra information lättillgänglig, att det blir smidigt för våra kunder, menar Agnieszka Lindberg.
Taggar
Dela