SiteVision-bloggen

Publicerat: 2019-04-09

SiteVision satsar på Customer Success och UX med tre vassa rekryteringar

Säg hej till SiteVisions tre nya stjärnor - Johanna, Klara och Sara som alla kommer bidra med spetskompetens inom områdena Customer Success och UX.

SiteVision stärker Customer Success

Sara, Klara och Johanna

Johanna Carlson

Nu välkomnar vi Johanna till vårt Customer Success-team i Örebro. Utöver kundansvar kommer Johanna även projektleda SiteVisiondagarna som går av stapeln 15 - 16 oktober.

Johanna har lång erfarenhet från IT-branschen med 15 år som affärsutvecklare på ett konsultbolag där hon arbetade nära stora globala aktörerna inom både hårdvara och mjukvara på en internationell nivå.

- Jag har följt SiteVisions resa under många år nu och känner att ett företag med så starkt fokus på nöjda kunder passar min mentalitet perfekt. En viktig del av mitt tidigare arbete har varit att vara en rådgivande funktion för mina kunder när det gäller sin kommunikation internt eller externt, säger Johanna.

SiteVisiondagar är ett av Sveriges största CMS-evenemang och är en viktig del i SiteVisions kundarbete då över 700 deltagare samlas i Örebro, alla med anknytning till SiteVision.

- SiteVisiondagarna är ett fantastiskt tillfälle att få möjlighet att inspirera och engagera våra användare. Jag ser fram emot att vara med att skapa ett event som berör och skapar värde hos våra kunder och partners, avslutar Johanna.

Sara Kalander

Efterfrågan på utbildningar inom SiteVision är stor och därför har Sara Kalander rekryteras som utbildare till huvudkontoret i Örebro. Sara ingår i SiteVisions Customer Success-team och har lång erfarenhet av plattformen.

– Jag har arbetat med SiteVision som verktyg de senaste 8 åren och även utbildat internt i verktyget på min förra arbetsplats, berättar Sara.

SiteVision erbjuder ett brett utbud av utbildningar, från grundläggande redaktörskurser till certifieringskurser för webbutvecklare. En del är schemalagda utbildningar men vi anordnar även utbildning direkt för och/eller hos kund.

– Jag är övertygad om att min bakgrund som webbstrateg i en större kommun, med erfarenhet av både redaktionellt arbete och av utvecklingsprojekt för både intranät och externa webbplatser, ger mig en bra förståelse för våra kunder och deras behov, säger Sara.

– Det ska bli väldigt roligt att få hjälpa dig som är SiteVisionkund att se verktygets fulla potential, säger Sara. Det jag ser som SiteVisions grundstyrka är flexibiliteten och alla inneboende möjligheter. Och självklart vill vi att du som kund ska känna till och nyttja dem!

Klara Markbåge

Med en bakgrund inom användarupplevelser i den fysiska världen inom inredning och industridesign tog studierna som Design lead på Hyper Island Klara till den digitala användarupplevelsen, där hon arbetat med User research och UX på Lifesum i Stockholm.

- På SiteVision kommer jag att arbeta med både UX Design och User research. Jag kommer att prata våra användare för att förstå dem och deras behov. Detta för att vi ska kunna göra SiteVision ännu bättre. Genom att lära oss av våra användare blir det lättare att veta vad vi ska fokusera på framåt i produktutvecklingen, berättar Klara.

- Att få arbeta med en plattform som redan har väldigt nöjda kunder känns som en spännande utmaning. I SiteVision har du som användare fantastiska möjligheter och det ska bli väldigt roligt att att få gräva på djupet och att se hur produkten utvecklas över tid, avslutar Klara.

Varmt välkomna till teamet önskar hela SiteVision!

Inlägget är skrivet av Johan Nilsson.

Kommentarer  Prenumerera på RSS-flöde för kommentarerna
  1. Gunnar Borg
    Välkomna! Om inte förr syns vi under Sitevision-dagarna. Hoppas att konceptet där kunder möts och diskuterar specifika ämnen fortsätter och växlas upp - en våning ;)
    # 1
    onsdag, 10 april kl. 11:01
  2. SiteVision
    Tack för det fina välkomnandet Gunnar! Vi ser alla fram mot att ses :)
    # 16
    torsdag, 11 april kl. 14:12
Lämna en kommentar
Lämna en kommentar

Blogginlägget är skrivet av

• Marketing Manager
  • 0705690288

När du ändå är här!

Vill du se hur Sveriges mest omtyckta intranätlösning ser ut?

- SiteVision har marknadens nöjdaste intranätkunder enligt Web Service Award. Boka en en demo och ta reda på varför!

Läs fler blogginlägg: